TUNTIKUVAUKSET SYYSKAUSI 2018

GroundingYin®- Joogahoito, MA klo 18.45-20.15 (Pilvi)

GroundingYin®- Joogahoito on uudenlainen tuntikokonaisuus, jossa Yinjoogan rentouttavimpiin asanoihin yhdistyy meridiaanien eli
energiakanavien, sekä niissä sijaitsevien akupisteiden, käsittelyä kevyesti hieroen ja painellen. Tunnin tarkoituksena on aktivoida ja
tehostaa energiankiertoa kehossa monipuolisesti. Meridiaanien käsittely lisää ja tukee mm. asanoiden hermostoa rauhoittavaa vaikutusta sekä kehon pyrkimystä kohti tasapainoisen tilan saavuttamista.
GroundingYin®-Joogahoidossa käytettävät asanat edistävät mm. sidekudosalueiden sekä nivelten energiansaantia, aineenvaihduntaa ja liikkuvuutta, aktivoi ruoansulatusta ja koko kehon nestekiertoa. Asanoissa ollaan 5-10 minuuttia, jonka aikana ohjaaja kiertää käsittelemässä asiakkaita. Joogahoidossa hyödynnetään runsaasti apuvälineitä; vilttejä, putkityynyjä, joogatiilejä, joiden avuilla saadaan rakennettua ja tuettua mahdollisimman rentoja turvallinen asana, jossa voi miellyttävästi viipyä pidempään.

Varaa tuntisi tästä

Yin & Yang jooga TI klo 19.00-20.30 (Kati)

Yin & Yang joogassa herätellään kehon kudoksia pitkien, palauttavien yinasanoiden kautta ja toisaalta tuodaan liikettä elimistöön lempeiden dynaamisten asanoiden ja hengityksen kautta. Yin tarkoittaa mm. pysähtymistä, yang mm. liikettä. Tunnit seuraavat vuodenaikojen kiertoa kiinalaisen lääketieteen mukaisesti.

Varaa tuntisi tästä

Pilates, TO klo 17.45-18.45 (jatko) ja 19.00-20.00 , SU klo 19.30-20.30 8 (Hedvig)

Pilates vahvistaa, voimistaa, vetreyttää ja aktivoi tehokkaasti muutoin helposti uinuvat syvät lihakset. Sisäinen korsetti kiristyy kuin huomaamatta, ryhti paranee ja mielikin rauhoittuu tekemiseen keskittymällä. Lisäksi saat voimaa, kestävyyttä, tasapainoisuutta sekä
notkeutta ja pitkälinjaisuutta lihaksistoon.

Varaa tuntisi tästä

Lempeä aamujooga, PE klo 8.30-9.30 (Kati)

Lempeä aamutunti herättää kehon uuteen päivään.

Aamun joogaharjoituksessa herätellään kehon kudoksia elimistön palautumista edistävien asanoiden kautta. Tunti etenee pitkistä asanoista lyhyempiin, jotta voimme vastaanottaa uuden päivän virkistyneinä.

Yin jooga, PE klo 17.45-19.15 (Heidi)

Yin jooga on pysähtymistä oman kehon hiljaisuuden äärelle. Se on irtipäästämistä ja antautumista, voimaantumista uudelle. Tunnilla oin
tehdään lempeitä, pitkäkestoisia asanoita (n. 2-5 min), jonka aikana hellitetään lihastyöstä ja päästään avamaan kehoa syvemmältä,
sidekudoksista sekä lihaskalvoista. Rauhallisen harjoituksen avulla saavutetaan meditatiivinen tila, jossa mieli hiljenee ja keho antautuu
painovoimalle.

Yin jooga + Nidra, SU Yin jooga + Nidra, SU klo 17.45-19.15

Sunnuntain iltatunnilla saat nollattua viikon ja latauduttua vastaanottamaan seuraavan. Yin jooga on lempeää vastapainoa kaikelle aktiiviselle lihas- ja aivotyöskentelylle. Jooganidra puolestaan vie syvään rentouden tilaan. Rauhoittava tuntikokonaisuus sopii kaikille tasapainottaen erityisesti kiireisen kehoa ja mieltä.