TUNTIKUVAUKSET

GroundingYin®- Joogahoito

GroundingYin®- Joogahoito on uudenlainen tuntikokonaisuus, jossa Yinjoogan rentouttavimpiin asanoihin yhdistyy meridiaanien eli
energiakanavien, sekä niissä sijaitsevien akupisteiden, käsittelyä kevyesti hieroen ja painellen. Tunnin tarkoituksena on aktivoida ja
tehostaa energiankiertoa kehossa monipuolisesti. Meridiaanien käsittely lisää ja tukee mm. asanoiden hermostoa rauhoittavaa vaikutusta sekä kehon pyrkimystä kohti tasapainoisen tilan saavuttamista.
GroundingYin®-Joogahoidossa käytettävät asanat edistävät mm. sidekudosalueiden sekä nivelten energiansaantia, aineenvaihduntaa ja liikkuvuutta, aktivoi ruoansulatusta ja koko kehon nestekiertoa. Asanoissa ollaan 5-10 minuuttia, jonka aikana ohjaaja kiertää käsittelemässä asiakkaita. Joogahoidossa hyödynnetään runsaasti apuvälineitä; vilttejä, putkityynyjä, joogatiilejä, joiden avuilla saadaan rakennettua ja tuettua mahdollisimman rentoja turvallinen asana, jossa voi miellyttävästi viipyä pidempään.

Varaa tuntisi tästä

Pilates


Pilatestunneilla työskennellään lempeän dynaamisesti. Harjoitus tasapainottaa kehon toimintaa kokonaisvaltaisesti, se purkaa syntyneitä
lihasjännitystiloja, lisää liikkuvuutta ja vahvistaa kehon syvää tukea. Tunnit edistävät erityisesti selän hyvinvointia sekä tasapainottavat
hermoston toimintaa.Lisäksi saat voimaa, kestävyyttä, tasapainoisuutta sekä notkeutta ja pitkälinjaisuutta lihaksistoon.

Varaa tuntisi tästä

Somaattinen venyttely

Somaattiset venyttelytunnit ovat kehon liikkuvuuden kehittämiseen keskittyviä tunteja. Tunneilla tehdään tarkasti ohjattuja lihasvenytyksiä, nivelten mobilisointiharjoituksia sekä erilaisia kehoa avaavia harjoituksia. Harjoitukset tehdään hyödyntäen somaattisen harjoittelun periaatteita. Tavoitteena on lisätä kehon liikkuvuutta ja joustavuutta sekä kehittää kehontuntemusta ja ylläpitää kehon hyvinvointia.

Tunnit ovat tempoltaan rauhallisia, mutta sisältävät myös hieman dynaamisempia, kehoa stabiloivia ja aktiivisen venyttelyn harjoitteita. Venyttely vaatii rentoutumista, pinnallisten lihasten jännityksen poispudottamista ja syvien lihasten tukea. Tätä opetellaan tunnin aikana. Harjoittelussa hyödynnetään erilaisia pienvälineitä, joiden avulla linjataan ja tuetaan liikettä sekä syvennetään harjoittelua. Liikkeissä huomioidaan asiakkaat yksilöllisesti, joten tunnit sopivat myös aloittelijoille.

Kylmällä säällä salissa on mahdollista lämmittää tila lämmittimillä- Lämpö vähentää lihasjännityksiä ja voimistaa verenkiertoa.

Yin & Yang jooga

Yin & Yang joogassa herätellään kehon kudoksia pitkien, palauttavien yinasanoiden kautta ja toisaalta tuodaan liikettä elimistöön lempeiden dynaamisten asanoiden ja hengityksen kautta. Yin tarkoittaa mm. pysähtymistä, yang mm. liikettä. Tunnit seuraavat vuodenaikojen kiertoa kiinalaisen lääketieteen mukaisesti.

Varaa tuntisi tästä

Yin-jooga, KE klo 19.30-20.45 (Heidi)

Yin joogassa pysähdytään oman hiljaisuuden äärelle. Se on irtipäästämistä ja antautumista, voimaantumista uudelle. Tunnilla tehdään lempeitä, pitkäkestoisia asanoita (n. 2-5 min), jonka aikana hellitetään lihastyöstä ja avataan kehoa syvemmältä, sidekudoksista sekä lihaskalvoista. Rauhallisen harjoituksen avulla saavutetaan meditatiivinen tila, jossa mieli hiljenee ja keho antautuu painovoimalle.

Varaa tuntisi tästä

Qigong


Qigong on vuosituhansia vanha kiinalainen terveysliikuntamuoto. Se sopii kaikille kunnosta riippumatta eikä aikaisempaa kokemusta tunnille
osallistumiseen vaadita. Harjoitus tapahtuu pääosin seisoma-asennossa, keho hakee liikettä ja oikeatahtista hengitystä. Harjoitus vahvistaa ja
tasapainottaa sisäistä voimaa ja meissä virtaavaa energiaa, rentouttaa kehoa ja mieltä sekä vahvistaa keskittymiskykyä. Harjoitukseen kuuluu lyhyt meditaatio-osuus äänimaljan avulla.Qigongin säännöllisellä harjoittamisella sanotaan olevan monipuolisesti terveyttä vahvistava ja hoitava vaikutus.

Opetuskieli on englanti, sanallista ohjeistusta on kuitenkin vähän. Opettaja näyttää liikkeet ja osallistujat seuraavat mukana.

Varaudu mukavin joustavin vaattein! Kannattaa varata lämpimät sukat mukaan – kaikki muu tarvittava löytyy paikan päältä.

Virtaava jooga


Virtaavassa joogassa yhdistyvät lempeästi virtaava kehon liike, asana sekä hengityksen rytmi. Tunnilla kuljetaan asanasta toiseen oman hengityksen rytmin avulla - tunti etenee dynaamisemmista asanoista kohti meditatiivisempaa ja rauhallisempaa asanasarjaa. Virtaava liike vie kohti oman kehon kokemusta, rauhoittumista kehon ja mielen yhteiselle liikkeelle.

Yin jooga + Nidra

Sunnuntain tunnilla saat nollattua viikon ja latauduttua vastaanottamaan seuraavan. Yin jooga on lempeää vastapainoa kaikelle aktiiviselle lihas- ja aivotyöskentelylle. Jooganidra puolestaan vie syvään rentouden tilaan. Rauhoittava tuntikokonaisuus sopii kaikille tasapainottaen erityisesti kiireisen kehoa ja mieltä.