TUNTIKUVAUKSET

GroundingYin®- Joogahoito

GroundingYin®- Joogahoito on uudenlainen tuntikokonaisuus, jossa Yinjoogan rentouttavimpiin asanoihin yhdistyy meridiaanien eli
energiakanavien, sekä niissä sijaitsevien akupisteiden, käsittelyä kevyesti hieroen ja painellen. Tunnin tarkoituksena on aktivoida ja
tehostaa energiankiertoa kehossa monipuolisesti. Meridiaanien käsittely lisää ja tukee mm. asanoiden hermostoa rauhoittavaa vaikutusta sekä kehon pyrkimystä kohti tasapainoisen tilan saavuttamista.
GroundingYin®-Joogahoidossa käytettävät asanat edistävät mm. sidekudosalueiden sekä nivelten energiansaantia, aineenvaihduntaa ja liikkuvuutta, aktivoi ruoansulatusta ja koko kehon nestekiertoa. Asanoissa ollaan 5-10 minuuttia, jonka aikana ohjaaja kiertää käsittelemässä asiakkaita. Joogahoidossa hyödynnetään runsaasti apuvälineitä; vilttejä, putkityynyjä, joogatiilejä, joiden avuilla saadaan rakennettua ja tuettua mahdollisimman rentoja turvallinen asana, jossa voi miellyttävästi viipyä pidempään.

Varaa tuntisi tästä

Pilates


Pilatestunneilla työskennellään lempeän dynaamisesti. Harjoitus tasapainottaa kehon toimintaa kokonaisvaltaisesti, se purkaa syntyneitä
lihasjännitystiloja, lisää liikkuvuutta ja vahvistaa kehon syvää tukea. Tunnit edistävät erityisesti selän hyvinvointia sekä tasapainottavat
hermoston toimintaa.Lisäksi saat voimaa, kestävyyttä, tasapainoisuutta sekä notkeutta ja pitkälinjaisuutta lihaksistoon.

Varaa tuntisi tästä

Yin & Yang jooga

Yin & Yang joogassa herätellään kehon kudoksia pitkien, palauttavien yinasanoiden kautta ja toisaalta tuodaan liikettä elimistöön lempeiden dynaamisten asanoiden ja hengityksen kautta. Yin tarkoittaa mm. pysähtymistä, yang mm. liikettä. Tunnit seuraavat vuodenaikojen kiertoa kiinalaisen lääketieteen mukaisesti.

Varaa tuntisi tästä

Yin-jooga

Yin joogassa pysähdytään oman hiljaisuuden äärelle. Se on irtipäästämistä ja antautumista, voimaantumista uudelle. Tunnilla tehdään lempeitä, pitkäkestoisia asanoita (n. 2-5 min), jonka aikana hellitetään lihastyöstä ja avataan kehoa syvemmältä, sidekudoksista sekä lihaskalvoista. Rauhallisen harjoituksen avulla saavutetaan meditatiivinen tila, jossa mieli hiljenee ja keho antautuu painovoimalle.

Varaa tuntisi tästä